Markeing Club Linz - Johannes Kepler Universität Linz - Treffpunktstermine und Themen

MCL logo 1.jpg

Úvodní slovo ředitele školy k zakladateli MCL (Marketing Club Linz)

  Marketing Club LInz byl založen O.Univ.-Prof. Dr.  Ernestem Kulhavym  v roce 1979. Je to prestižní klub,  který sehrál a sehrává důležitou úlohu při předávání zkušeností mezi univerzitní a podnikatelskou veřejností, sdružující řadu významných učenců, ekonomů, bankéřů, podnikatelů a osobností veřejné správy.  Joho vznik je spjat se založením Institutu obchodu, odbytu a marketingu na Univerzitě Johanna Keplera v Linci, kde Prof. E. Kulhavy založil Ústav pro mezinárodní marketing v roce 1978.  Prof. Kulhavy byl taktéž  v letech 1988 - 1991 rektorem této univerzity. Právě období let 1990 - 1991 bylo pro mě osobně velmi inspirativní. V  období mého působení na Fakultě managementu VŠE Praha v pozici proděkana fakulty jsme velmi úzce s univerzitou v Linzi spolupracovali.  Prof. Kulhavy je dodnes nejen uznávanou kapacitou v oboru, ale je to i vynikající člověk. Velice si vážím toho, že se jako čestný host mohu setkávat s osobnostmi rakouského veřejného života v rámci setkání pořádaných MCL ,a že i tato  činnost přispívá naší škole. Keplerova univerzita může být nástupnickou vysokoškolskou institucí pro některé naše studenty v oboru "Informační technologie", ale i v oblasti logistiky, managementu, ekonomiky či právě marketingu nebo sociálních věd. V roce 2006 bylo založena tzv. "Marketing Stipendium ", které obdrží vždy nejlepší studenti oboru.

Kulhavy stipendium.jpg

Prof. E. Kulhavy- první zleva, Prof. Wührer - ředitel Institut für Handel, Absatz und Marketing J.K. Universität Linz (třetí zleva),

Link: Marktingclub Linz

Mgr. Karel Chalupa
ředitel školy

  O.Univ.-Prof. Senator h.c. Dkfm. Dr. DDDr.h.c. Ernest Kulhavy 

  Prof. Kulhavy po vysokoškolském studiu ve Vídni, Bologni a Ženevě nastoupil na místo asistenta na Vysoké škole pro světový obchod, dnešní Ekonomické Univerzitě ve Vídni. V roce 1960 pracoval v divizi pro výzkum a plánování v rámci evropské komise pro Evropu Spojených národů v Ženevě a poté do roku 1963 jako vysoký komisař s diplomatickým statutem v ekonomickém útvaru Evropské asociace svobodného obchodu (EFTA) rovněž v Ženevě. Na podzim roku 1963 získal řádnou profesuru podnikové ekonomiky na technické univerzitě v Západním Berlíně a vedl tam jako ředitel Ústav pro výzkum spotřeby v průmyslu a metody odbytu. Působil též jako předseda výboru pro vzdělávání inženýrů-ekonomů. V roce 1966 přijal nabídku Vysoké školy, dnešní Univerzity Jana Keplera v Linci a založil tam Ústav pro mezinárodní marketing (první instituci v německy mluvících zemích s názvem marketing). Od roku 1978 nese jméno Institut obchodu, odbytu a marketingu. Po vzoru institutu prof. Kulhavyho začaly vznikat obdobné marketingové instituty na univerzitách v západní Evropě. O jeho popularitě svědčí četná působení v zahraničí zejména v SRN, Švýcarsku, Turecku, Tunisu, Jihoafrické republice, Skandinávii, USA, býv. SSSR, dále pak v Maďarsku, Polsku, Slovensku a České republice. Vedle přednáškové akademické činnosti má široké kontakty s praxí, zejména s celosvětově působícími firmami z různých oborů podnikání. Jeho široká publikační činnost má široký ohlas. Publikoval více jak 200 odborných statí, 6 knih a řadu brožur. Knihy Skici k marketingu a Mezinárodní marketing byly vydány i v českém překladu. Jeho další aktivity jsou velmi široké. Např. v roce 1979 založil v Linci úspěšný Marketingový klub. Své aktivity uplatnil i jako prezident instituce představující rakouskou kooperaci v oblasti vědy, vzdělání a umění. Institut, který založil a vedl byl v roce 1992 vyhodnocen jako nejlepší v Rakousku (ze 63 institutů). Je nositelem rakouského vyznamenání Viktor Mataja Medaile der Werbewissenschaftlichen Gesellschaft, dále obdržel vědeckou cenu linecké nadace Rudolfa Traunera, dále cenu země Horní Rakousko.Byla mu rovněž propůjčena velká medaile hospodářské komory Horního Rakouska a konečně v roce 1994 mu spolkový prezident Rakouska propůjčil velké zlaté čestné uznání za zásluhy o republiku Rakousko. Je čestným doktorem Vysoké školy ekonomické v Praze a Západočeské Univerzity v Plzni.

 V roce 1988-1991 působila jako rektor Univerzity Jana Keplera v Linci. Právě v této funkci počal okamžitě iniciovat spolupráci s vysokými školami bývalého komunistického bloku. Velmi ochotně pomáhal osobními i dalšími zprostředkovanými kontakty při realizaci nových manažerských a marketingových zaměření na vysokých školách, umožněním účasti mladých i starších pedagogů na odborných setkáních a akcích v Linci. Je iniciátorem česko-rakouské profesorské konference.

  • Informationen -Treffpunktstermine und Themen



  • 6. 8. 2018  Informace k programu MCL získáte na stránkách: MCL Linc

  • 27. 06. 2017 Johannes Artmayr neuer Präsident des Marketing Clubs
    LINZ. Führungswechsel beim Marketing Club in Linz. Johannes Artmayr, geschäftsführender Gesellschaft der Mühlviertler Firma Strasser Steine, wurde bei der Generalversammlung am Dienstag zum neuen Präsidenten gewählt.
Artmayr J. neuer Presidfent des MClubs 270617.jpg Strasser-Chef Johannes Artmayr

Er folgt dem Steyrer Fachhochschul-Professor Harald Kindermann nach, der den Club in den vergangenen zwei Jahren geführt hat. Der Marketing Club Linz hat insgesamt rund 300 Mitglieder
und ist eines der wichtigsten Netzwerke dieser Art in Österreich.

Er kann selbst gut Marketing Artmayr möchte erreichen, dass die Wahrnehmung von Marketing wieder geschärft werde. "Wir wollen uns mit den Trends und neuen technischen Möglichkeiten beschäftigen,
aber dabei die strategische Grundbedeutung von Marketing nicht aus den Augen verlieren", sagt Artmayr. Er möchte zudem die Marke "Marketing Forum Linz", den größten Marketingkongress Österreichs, wieder stärken.

Dass Artmayr selbst Marketing kann, hat er bewiesen, indem er den einst insolventen Betrieb Strasser Steinbau auch auf der Marketingseite völlig neu aufgestellt hat. Strasser ist unter anderem mit Steinküchen und Steinplatten international gut im Geschäft.
  • 06. 07. 2015

    Präsidentenwechsel: Harald Kindermann übernimmt die Führung des MCL
    Harald Kindermann übernimmt die Präsidentschaft für den Marketing Club Linz von Sabine Schgör
    Kindermann H. neuer Presidfent des MCsL 06_15.jpg

    LINZ. Im Rahmen der Jahreshauptversammlung des Marketing Clubs Linz wurde Harald Kindermann für die kommende Clubperiode zum neuen Präsidenten bestellt.
    Ab Juli löst der Experte für Konsumentenverhalten und Markenpolitik Sabine Schgör nach zwei Jahren erfolgreicher Tätigkeit an der Spitze der OÖ Marketing Community ab.
    Zu neuen Beiräten wurden Elke Oberhuber (Veritas), Bernhard Aichinger, (E-CONOMIX) und Bernhard Marckhgott (RLB) gewählt.

    Kindermann wird den Fokus seiner Tätigkeiten darauf legen, dass Clubmitglieder von einem Besuch eines Clubabends noch mehr profitieren können. „Natürlich darf das „Netzwerken“
    bei einem Clubabend nicht zu kurz kommen, jedoch wäre es sinnvoll, wenn die Clubmitglieder auch inhaltlich etwas mitnehmen können. Daher wollen wir, das eine
    oder andere neue Clubabend-Format einführen, um Raum für die Präsentation von innovativen Konzepten und Ergebnissen aus Wissenschaft und Praxis zu schaffen.“ erläutert er.MCL als Netzwerk der oö. Marketing Community
    Ein ambitioniertes und erfahrenes Team an Vorständen und Beiräten unterstützt Harald Kindermann bei der Umsetzung der Clubziele. Herzstück des Marketing Clubs Linz
    sind die beinahe 300 Clubmitglieder – Führungskräfte aus allen Branchen der oberösterreichischen Wirtschaft. Als oö. Marketing Community verbindet sie
    das Interesse die Position des Marketings in Unternehmen zu stärken und weiterzuentwickeln. Der MCL fungiert dabei als Drehscheibe – mit aktuellen Marktforschungsstudien,
    durch den aktiven Dialog mit Wirtschaftern und Wissenschaftlern, durch eine gebotene Themenvielfalt und mit einem qualitativ hochwertigen Netzwerk.
  • Einladung zum Clubabend am Dienstag, 26. Mai 2015 um 19:00 Uhr,
    RUBBLE MASTER HMH GmbH, Im Südpark 196, 4030 Linz
    "WELCOME! TO THE WORLD OF RUBBLE MASTER
    Der Spezialist für Compact Crushing"
  • Di, 24. Feb 2015 | MarketingClub Linz | Zu Besuch bei Oskar Kern | ELIN
    "MENSCH + MANAGER"

  • Di, 27. Jan 2015 | MarketingClub Linz
    Auftaktevent in Kooperation mit LIMAK und OÖN

  • Di, 30. Sep 2014 | Marketing Club Linz - Clubabend im Posthof
    Posthof – 30 Jahre Emotion, Identität, Qualität

  • Di, 24. Jun 2014 | MarketingClub Linz -Clubabend
    Generalversammlung ORF "Die Medien im Umbruch"

  • Di, 25. Mär 2014 | MarketingClub Linz
    EREMA– Vom Pionier zum Weltmarktführer
    Erfolgreich am Zukunftsmarkt Kunststoff-Recycling

  • Di, 25. Feb 2014 | MarketingClub Linz -Clubabend
    GastroMarketing – Mit Herzblut und Köpfchen
    Mit innovativen Ansätzen zur heimischen Marktführung

  • Freitag, 18. Oktober 2013, 08:30 Uhr bis 16:00 Uhr, Design Center Linz, Europaplatz 1, 4020 Linz

    Das 30. Österreichische Marketing Forum Linz
    http://www.marketingclub-linz.at/

  • 25. Juni 2013
    Generalversammlung - anschließend Clubabend

    „Erfolgreiche Managerinnen zu Gast im Casino Linz“


    Casino Linz, Rainerstraße 2-4, A-4020 Linz
    Beginn 18.30 Uhr
  • 28. Mai 2013
    Spitzentechnologie aus Österreich

    KTM auf der Überholspur

    ACHTUNG: BEGINN 17 h!

    ÖAMTC Fahrtechnik Zentrum Marchtrenk,
    Neufahrner Straße 100, 4614 Marchtrenk
     

MC Linz KTM 280513 1.jpgMC Linz KTM 280513 2.jpg

  • 16. April 2013
    Industrie - Marketing Gespräch
    Wie globale Rahmenbedingungen und Innovationsgeschwindigkeit die Welt verändern.
    Voestalpine - Stahlwerk, Beginn um 19 Uhr
  • 26.Juni 2012
    „Was bewirkt Marketing im Skisport?“

    Hans Pum und Mario Reiter im Podiumsgespräch mit Christian Bayreder
    Generalversammlung MCL

    Sportpark Lissfeld, Hausleitnerweg 105, 4020 Linz
    Beginn 18.30 Uhr
  • 29. Mai  2012
    „Mit der Kraft des Büffels“ Banner Batterien weltweit – Die Geschichte eines Erfolgs 

    Banner Straße 1, 4021 Linz 

    Beginn 19.00 Uhr 
     Marketing Club 290512.jpg

    27. März 2012
    Bühne frei für den Erfolg!
    Das neue Musiktheater präsentiert seine Marketing-Strategien

    Malersaal des neuen Musiktheaters, Treffpunkt ist beim künftigen Bühneneingang, Ecke Blumauerstraße/Südtirolerstraße

  • 28. Februar 2012
    Westbahn

    Go West! - Aufbruchstimmung auf eingefahrenen Gleisen. Die Neue Westbahn und ihr Erfolgsplan.

    Bildungshaus St. Magdalena  Westbahnneu MCL 280212.jpg

 

  • 29. November 2011
    Franz Dobusch, Bürgermeister der Landeshauptstadt Linz
    „Linz verändert! Aktuelles aus der Landeshauptstadt“

    Altes Rathaus, Hauptplatz, 4020 Linz
     
    Foto: DSC00985.jpg  DSC00981.jpg
  • 26. September 2011
    Gerlinde Kaltenbrunner

    Erfolgreiche Bergsteigerin und Testimonial für die VKB-Bank
    Kundenforum der VKB-Bank, Pfarrplatz 12, 4020 Linz

  • 31. Mai 2011
    Lentia City, Hauptstraße 54, 4040 Linz, Treffpunkt: Surace im Erdgeschoß
    „LENTIA CITY – Die neue Linzer Einkaufs- und Genussmeile.“

  • 28. April 2011
    Es gibt nur
    Einen Weg
    GRÖSSE zu zeigen:
    Rechtzeitig zu Wachsen.

    Landhaus, Steinerner Saal, Klosterstrasse 7, 4021 Linz

     
  • 29.März 2011
    „Kunst & Design treffen Marketing. 
    Eine Begegnung zwischen Anziehung und Polarisierung.“

    Einladung zum Clubabend am Di., 29. März 2011 um 19:00 Uhr
    Kunstuniversität Linz, Audimax, Kollegiumgasse 2, 4010 Linz

Vytisknout